Want your
own Fotopage?








 


By: Mohd Haziezan Hassan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 3-Jan-2005 00:00 Email | Share | Bookmark
Proses Membuat Donut....

Tepung Gandum cap amende ntah...
Teluq Ayam ...
Garam ni tak best...tapi ni je ada...nak wat camna..
Mentega....Planta takde..yang ni ok gak...
Mauripan..made in Malaysia..
<PAstikan suma bahan dah ada ok...
Proses menunggu yang membosankan...
yeah...dah boleh makan..!!
Huh..besaq betui..
Assalamu'alaikum.....seperti yang telah dijanjikan...nak cite pasal donut..donut ni antara kuih kegemaranla jugak...kena plak yang ummi buat..huh...tak cukup dibuatnya....kat sini kalau nak makan kenala buat sendiri..mintak resepi ngan ummi...hehe...


Bahan-bahan dia...
1 kg tepung gandum...
1 bijik telur ayam ...nak sedap guna telur ayam kampung..
1 sudu garam...garam kaso taknak..
1 sudu mentega...
1 jenis bahan penaik/yis/ibu roti..kalau ada Mauripan lagi bagus..guna 1 paket
pastu..air secukup kekerasan..hehe..betul tak ummi resepi ni..

Pastu..apa lagi..ulila...uli sampai lengan tu agak2 nak tercabut..ha..okla tu...pastu bentukkan..ikutla nak bulat ke..petak segi ke..apa ke...pastu...tunggu dia naik..pergh..kalau cuaca sejuk..lambat jiddan nak naik...pastu..agak2 dah naik tu...goreng dan sapu gula...yeah..pastu makan..sedap tu...tapi biasanya..orang yang masak tu..takkan makan banyak...tu yang malas nak buat tu..nanti mesti makan sikit..baik suh orang buat...buleh makan banyak...hahaha
ok...wassalam.....~ ^_^ ~


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net